Thursday, March 27, 2014

Berjabat Tanda Persahabatan



Nama aku hanyalah "Kay",
Hanya gelaran nama pendua,
Usia aku masih muda,
Masih setia pada kedua orang tua,

Aku adalah pengembara,
Yang lahir di lubuk Kelantan,
Aku di bawa berjalan ke Kuala Lumpur,
Cuma aku cari tentang kehidupan,

Memang aku tiada apa,
Harta,
Rupa,
Keturunan,
Bahkan Cinta tidak pernah aku ada,

Tapi...

Itu semua bukan yang aku inginkan.
Kebahagiaan dan Ketenangan,
Yang aku kejarkan.

Aku masih di sini,
Membesarkan otot-otot dan sendi,
Kemalasan mula semai,
Hanya menunggu masa yang pergi,

Itulah sedikit perkenalan aku,
Harap memahami.


0 Penulis:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

© Hak Cipta Terpelihara Mimpi Bahagia Nyata Duka 2014.
Templates ini telah direka oleh Enny Law dan diubahsuai oleh Kay.